Kontakt z Internetem zwykle zaczyna się od wpisania słowa lub frazy w wyszukiwarkę internetową, z których najpopularniejsze są Google. Potem otrzymujemy mnóstwo stron, na których możemy znaleźć informacje relewantne do zapytania. Niektóre strony pojawiają się na początku listy, inne na szarym końcu. Błędne jest myślenie, że te z początku listy są najodpowiedniejsze i najlepiej odpowiadają naszym potrzebom. Po prostu zostały właściwie zaindeksowane. Zabieg ten nazywa się też pozycjonowaniem strony i w znacznej mierze zależy od doboru odpowiednich słów kluczowych. Jak dowodzi praktyka, nie zawsze słowa najlepiej opisujące dany temat, czy przedmiot są najlepszymi słowami kluczowymi, bowiem użytkownicy nierzadko wpisują zupełnie inne frazy, niż te, które twórcom strony wydają się idealne. Zatem twórca słów kluczowych musi niejako przeniknąć do świadomości użytkowników Internetu i dostosować system wyszukiwania do ich potrzeb. Tylko to może zapewnić powodzenie danej stronie, zwiększyć liczbę odwiedzić, a także zyski.

Zobacz